Facebook are un cuvânt de spus și la aceste alegeri din USA
În mod normal aș zice hei, uite un feature nou, dar de data asta nu știu dacă e cazul să mă bucur.
Nu mai e o surpriză faptul că Social Media a pus o portavoce în mâinile tuturor, iar prin această portavoce mesajul majorității ajunge să creeze buzz pe rețelele de socializare. Fără să aibă prea multă certitudine informația, în contextul nepotrivit ne poate forma o idee complet greșită despre ce se întâmplă. Un caz concret fiind chiar protestele din USA de după moartea lui George Floyd, unde filmările contextuale ale oamenilor au ajuns să formeze opinii publice pentru masele ce urmăreau evoluția acestor evenimente. Ajungându-se ca aceste portavoci să stârnească un val de proteste pe subiectul diferențelor rasiale în alte țări, ajungându-se chiar să se dărâme statui ale personajelor istorice pe aceste considerente rasiale. Practic am ajuns să judecăm acțiunile unor oameni ce au trăit acum sute de ani pe motive rasiale și de segregare din prezent. WRONG!!!
Iar dacă privim în context…
Facebook se păstrează un jucător important în mecanismele de influențare a maselor. Și indiferent de cine o să câștige alegerile din USA, tot va avea de luat niște decizii în viitorul apropiat în legătură cu “această portavoce”. Marile companii devin sceptice atunci când investesc bugetele de digital în Facebook, riscând ca ad-urile lor să fie afișate în cadrul unui conținut discriminator / scandalos. Guvernele au ajuns să considere această portavoce digitală drept un camarad pe perioada alegerilor (după care ne certăm de ochii lumii, dăm niște amenzi suportabile și câteva comunicate de presă ca să ne spălăm pe mâini). Iar masele de oameni ajung să influențeze opinia publică cu fake news sau conținut discriminator din lipsa unui sistem de “cenzură” a informației distribuite.
#StaySafe #UseSMsmart
Ayame